Ocena ryzyka zawodowego
Ocena ryzyka zawodowego - w skrócie polega na dokładnym sprawdzeniu, co w miejscu pracy może zaszkodzić lub wyrządzić krzywdę pracownikom. Dzięki niej można zweryfikować, czy zostały zastosowane wystarczające środki ograniczające zagrożenia, a jeśli nie – zlecić ich zastosowanie.
Ocenianie i dokumentowanie ryzyka zawodowego to obowiązek pracodawcy określony w Kodeksie pracy. Zgodnie z art. 226 pracodawca:
- ocenia i dokumentuje ryzyko zawodowe związane z wykonywaną pracą oraz stosuje niezbędne środki profilaktyczne zmniejszające ryzyko;
- informuje pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą, oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami.
Ocena ryzyka zawodowego to nie tylko wymagana przepisami formalność, ale przede wszystkim obowiązek, który ma sens. Jej prawidłowe przeprowadzenie ograniczy występowanie wypadków i chorób zawodowych w każdej firmie
Oferujemy wykonanie oraz udokumentowanie oceny ryzyka zawodowego:
- dla nowych i obecnych stanowisk pracy
- za każdym razem po zmianie organizacji pracy
- po zmianie procesów technologicznych
- gdy wprowadzane są nowe środki ochrony indywidualne
- w przypadku ciężkiego lub zbiorowego wypadku
Dokumentację można prowadzić papierowo oraz elektronicznie w wersji cyfrowej. Wykonanie oceny ryzyka zawodowego może odbywać się podczas wizyty naszych specjalistów na terenie przedsiębiorstwa lub zdalnie. W drugiej opcji pracownicy wybrani do przekazania informacji o procesach pracy stają się w członkami komisji oceny ryzyka zawodowego.
Dokonujemy oceny ryzyka metodami akceptowalnymi i najbardziej uznanymi przez organy nadzorujące warunki pracy.
Wykonujemy ocenę ryzyka zawodowego:
- metodą PN 18002:2011
- metodą RISC SCORE
Korzyści z zlecenia nam przygotowania kart oceny ryzyka zawodowego:
- Oszczędzasz czas, przeprowadzimy audyt Twoich stanowisk pracy.
- Wskażemy Ci jak ograniczyć zbędne zagrożenia występujące w środowisku pracy.
- Otrzymasz zalecenia niezbędne do usunięcia przed kontrolą Państwowej Inspekcji Pracy.
- Poprawisz swoje bezpieczeństwo i bezpieczeństwo pracowników zgodnie z wymogami prawa.
- Ograniczysz liczbę wypadków i chorób w Twojej firmie.