Ocena ryzyka zawodowego

Ocena ryzyka zawodowego

Ocena ryzyka zawodowego - w skrócie polega na dokładnym sprawdzeniu, co w miejscu pracy może zaszkodzić lub wyrządzić krzywdę pracownikom. Dzięki niej można zweryfikować, czy zostały zastosowane wystarczające środki ograniczające zagrożenia, a jeśli nie – zlecić ich zastosowanie.

Ocenianie i dokumentowanie ryzyka zawodowego to obowiązek pracodawcy określony w Kodeksie pracy. Zgodnie z art. 226 pracodawca:

  • ocenia i dokumentuje ryzyko zawodowe związane z wykonywaną pracą oraz stosuje niezbędne środki profilaktyczne zmniejszające ryzyko;
  • informuje pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą, oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami.

Ocena ryzyka zawodowego to nie tylko wymagana przepisami formalność, ale przede wszystkim obowiązek, który ma sens. Jej prawidłowe przeprowadzenie ograniczy występowanie wypadków i chorób zawodowych w każdej firmie

Oferujemy wykonanie oraz udokumentowanie oceny ryzyka zawodowego:

  • dla nowych i obecnych stanowisk pracy
  • za każdym razem po zmianie organizacji pracy
  • po zmianie procesów technologicznych
  • gdy wprowadzane są nowe środki ochrony indywidualne
  • w przypadku ciężkiego lub zbiorowego wypadku

Dokumentację można prowadzić papierowo oraz elektronicznie w wersji cyfrowej. Wykonanie oceny ryzyka zawodowego może odbywać się podczas wizyty naszych specjalistów na terenie przedsiębiorstwa lub zdalnie. W drugiej opcji pracownicy wybrani do przekazania informacji o procesach pracy stają się w członkami komisji oceny ryzyka zawodowego.

Dokonujemy oceny ryzyka metodami akceptowalnymi i najbardziej uznanymi przez organy nadzorujące warunki pracy.

Wykonujemy ocenę ryzyka zawodowego:

  • metodą PN 18002:2011
  • metodą RISC SCORE

Korzyści z zlecenia nam przygotowania kart oceny ryzyka zawodowego:

  • Oszczędzasz czas, przeprowadzimy audyt Twoich stanowisk pracy.
  • Wskażemy Ci jak ograniczyć zbędne zagrożenia występujące w środowisku pracy.
  • Otrzymasz zalecenia niezbędne do usunięcia przed kontrolą Państwowej Inspekcji Pracy.
  • Poprawisz swoje bezpieczeństwo i bezpieczeństwo pracowników zgodnie z wymogami prawa.
  • Ograniczysz liczbę wypadków i chorób w Twojej firmie.

    Masz pytania? Napisz do nas!